Jak walczyć ze stresem?

Stres potrafi skutecznie paraliżować nasze ciało. Wprawia w zakłopotanie nasz mózg oraz skutecznie ogranicza swobodę ruchów. Przyczyn stresu jest bardzo wiele. Poznanie źródła dodatkowych emocji, skutecznie pomaga w radzeniu sobie z nimi.

Aktywność fizyczna

Ćwiczenia wydzielają endorfiny, odpowiedzialne za nasze pozytywne nastawianie. Mają jednak również drugą zaletę, ograniczają kortyzol (hormon stresu). Warto zatem korzystać z uroków aktywności fizycznej. Wystarczy nawet codzienny spacer, aby poprawić ,,wskaźniki” w naszym organizmie. Przy słonecznej pogodzie za oknem, doświadczymy podwójnych korzyści.

Sen…

Stres w pracy za dnia powoduje problemy z zasypianiem. Jeżeli dodatkowo posiadamy zmartwienia na głowie, nasza noc przyjmuje mało przyjemne oblicze. Odpowiednia ilość snu gwarantuje naszemu organizmowi właściwą regenerację. Warto zatem zrobić wszystko, aby dobrze wypoczywać. Pamiętajmy o klimacie pomieszczenia (aby nie było w nim za ciepło). Unikajmy również zbyt długiego wpatrywania się w ekrany (telewizor, komputer). Czytanie książki znacznie lepiej wpływa na naszą senność. Kilkanaście stron przed snem potrafi mieć zbawienny wpływ.

Nawyki żywieniowe

,,Jeżeli się stresujesz, zjedz czekoladę” – to częsta porada przed ciężkimi egzaminami oraz wystąpieniami. Okazuje się jednak, że nie jest słuszna. Energetyki, napoje słodzące czy też niezdrowe przekąski, wcale nie zmniejszają naszego poziomu stresu. Pozytywne okaże się jednak picie zielonej herbaty, jedzenie zdrowych potraw oraz spożycie chociażby śniadania. O tym posiłku często zapominamy, a ma on zbawienny wpływ na ,,trzeźwość” naszego umysłu. Produkty spożywane przez nas odpowiadają za ogólne samopoczucie.

Muzyka

To dosyć popularny sposób na zredukowanie stresu, ale często dobiera się niewłaściwe utwory. Spokojne brzmienia, wpływają tylko na niektórych (odgłosy z japońskiego ogrodu, muzyka poważna). Najlepszymi propozycjami zmniejszającymi stres, są jednocześnie nasze ulubione utwory.

Warto wyodrębnić mieszankę szczególnie lubianych pozycji. Pozwoli nam to na szybkie włączenie jej przed ,,ciężkim testem”. Muzyka łagodzi obyczaje, ale również wpływa kojąco na umysł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × trzy =

Przewiń do góry